Hurtige resultater online

Google AdWords er klart den retning, man skal begive sig i, hvis man ønsker at se hurtige resultater online.

I dagens Danmark er de mest brugte medier til at profilere sig de store gratisaviser, fjernsynsreklamer, Krak/Eniro og selvfølgelig Google. Ved hjælp af disse massive medier kan man skabe synlighed, skabe interesse og generere salg.

Af disse har Google AdWords klart den hurtigste reaktionstid. Ønsker du at få tilrettet en reklame-tekst eller tilføje et nyt produkt til din AdWords kampagne, kan dette i mange tilfælde gøres indenfor få minutter. Kører du en lignende reklame i radio, tv eller gratisaviser, vil du opleve en forsinkelse på mindst et døgn, før en revideret version af din reklame er klar og til rådighed ude ved forbrugeren.

Google AdWords giver et væsentlig hurtigere ”turn around”, hvilket igen betyder, at rettelser i din kampagne kan udføres hurtigere, nemmere og i sidste ende dermed også billigere. Ønsker du, at rette din kampagne mod en anden målgruppe eller vil du ændre i dit annoncerede produktsortiment, kan dette afspejles i dine reklamer næsten uden forsinkelse. Det betyder, at vi løbende og kontinuerligt kan tilrette og optimere en AdWords kampagne, så den rammer det mest interessante kundesegment med reklamer for netop de produkter, du helst vil sælge.

Et godt eksempel på den hurtige opdatering, som er mulig med Google AdWords, kunne være en webshop, som sælger børnetøj. På en sådan webshop kan vi antage, at der reklameres for bl.a. bukser og trøjer. Hvis det skulle ske, at lageret af bukser blev udsolgt, ville vi på ganske kort tid kunne stoppe annonceringen for bukser og flytte fokus over til trøjerne i stedet. Denne ændring ville kunne indføres så hurtigt, at der ikke spildes penge på at reklamere for et produkt, som alligevel ikke er på lager.

Hvis der havde været anvendt lignende reklamer, i eksempelvis trykte medier, ville medierne allerede være produceret. Så selv om lageret af bukser blev udsolgt efter en kort periode, ville annoncerne stadigvæk vises på tryk. Disse reklamer er så et ”overskud”, der ikke er behov for, men som allerede er betalt.

Havde det været Google AdWords, ville de overskydende reklamer kunne have været rettet til og i stedet have henvist til et andet produkt, som stadig haves på lager. Det giver betydelig mindre ”spild” i reklamebudgettet. Så på den måde kan man med Google AdWords vende hurtige ændringer på markedet til sin egen fordel.
 

Jeg ønsker at blive kontaktet vedr.: