Google Maps

Få din virksomhed på verdenskortet med Google Maps

Den stigende popularitet af Google Maps, gør det til et spændende medie at profilere sig på. Ganske som det er muligt, at profilere sig via Google Adwords, er det også muligt,at få sin virksomhed vist på Google Maps. På den måde vil brugere, som kigger på et kort over dit lokalområde, kunne blive præsenteret for netop din virksomhed.

Indrykningen på Google Maps svarer til en indrykning i en gammeldags telefonbog, hvor man står beskrevet med navn, nummer og adresse. Dog tilbyder Google Maps samtidig, at vise mange flere informationer om din virksomhed, såsom åbningstider, kontaktinformationer og de brancheområder, din virksomhed beskæftiger sig med.

Potentialet i en indrykning på Google Maps er enormt. Da flere og flere mennesker i dag har kraftige mobiltelefoner med direkte forbindelse til Google Maps, er det muligt for de mennesker, som gør brug af et Google Maps kort i nærheden af din virksomhed, at finde jer. Hvis de mennesker så oven i købet søger efter virksomheder i netop din branche, er de helt nye potentielle kunder for din virksomhed. Og de kan let finde frem til netop jer!

Der er derfor ingen grund til ikke at være med på Google Maps!
Det er en nem, hurtig og billig måde at profilere sig på i lokalområdet.


Google Maps opfundet af danskere

Oprindeligt stammer konceptet bag Google Maps fra de 2 danske brødre, Jens og Lars Eilstrup Rasmussen. De er begge født i Taastrup og uddannede dataloger. Jens lagde faktisk grundidéen til Google Maps helt tilbage i halvfemserne. Her snakkede han med sin daværende chef for Geodata, om at lægge kortene online, fremfor at have dem på computeren som et program.

- Det blev der ikke gjort mere ved.
I 2002 påbegyndte brødrene arbejdet med det egentlige Google Maps, det gjorde de i deres virksomhed 'Where 2 Technologies' og i 2005 kunne de stå frem med resultate af deres hårde arbejde; Google Maps!

Jeg ønsker at blive kontaktet vedr.: