Google Analytics

Besøgende på din virksomhedes hjemmeside er en rigtig god start, men hvis du ønsker at øge de

t salg, der kommer gennem hjemmesiden, er det vigtigt at forstå, hvordan brugerne interagerer med siden. Google Analytics er et af de bedste værktøjer på markedet til netop dette.

Ved hjælp af Google Analytics bliver det muligt at se, ikke blot hvor mange, som besøger siden, men også hvorfra de besøgende kommer, hvor længe de bliver på siden og hvornår de forlader siden. Med disse informationer er det muligt at tilrette hjemmesiden efter brugernes reaktionsmønstre, således at der skabes mest muligt salg.

I de fleste tilfælde er der brugt både tid, penge og energi på at få besøgende ind på hjemmesiden. Google Analytics er et effektivt værktøj til at give det maksimale udbytte (ROI – Return On Investment) af netop den investering og de tiltag man gør sig online.

Nogle få af de ting, Google Analytics kan hjælpe dig med at skabe klarhed over:

  • Hvor længe befinder brugerne sig på din hjemmeside?
  • Hvilke sider besøger brugerne?
  • Hvilke produkter i en webshop lægger brugerne oftest i kurven?
    • Hvilke af disse produkter bliver egentlig solgt?
    • Hvilke af disse produkter købes sammen med andet?
    • Hvilke produkter bliver aldrig købt i shoppen?
  • Hvor kommer brugerne fra?
    • Eksterne henvisning, søgemaskiner eller AdWords?
  • Er brugerne på hjemmesiden nogle, der har været der tidligere?
  • Hvis de ikke køber, hvor i købs- eller betalingsfasen forlader brugerne så hjemmesiden?

At få kastet lys over netop disse spørgsmål burde være af høj prioritet for alle med hjemmesider og ikke mindst alle med webshops.

Er du blevet interesseret i at høre mere om, hvordan du kan se brugernes adfærd på din side, hører vi gerne fra dig.
Du kan benytte vores kontaktformular i højre side.
 

Jeg ønsker at blive kontaktet vedr.: